Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказом керівника апарату
Бобровицького районного
суду Чернігівської області
№19-од від 26.07.2017р.
ПОРЯДОК
проведення конкурсу на зайняття посад державної служби Бобровицького районного суду Чернігівської області
1.1. Цей Порядок визначає процедуру проведення конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби Бобровицького районного суду Чернігівської області (далі – конкурс), метою якого є добір осіб, здатних професійно виконувати посадові обов’язки.
1.2. Проведення конкурсу здійснюється відповідно до Закону України «Про державну службу» від 10.12.2015 № 889-VIII, Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2016 № 246 та визначених в установленому законом порядку вимог до професійної компетентності кандидата на вакантну посаду державної служби на основі оцінювання його особистих досягнень, знань, умінь і навичок, моральних і ділових якостей для належного виконання посадових обов’язків.
1.3. Конкурс проводиться з дотриманням принципів:
забезпечення рівного доступу; політичної неупередженості; законності; довіри суспільства; недискримінації; прозорості; доброчесності; надійності та відповідності методів тестування; узгодженості застосування методів тестування; ефективного і справедливого процесу відбору.
1.4. Дотримання принципу недискримінації під час проведення конкурсу не виключає обов’язку застосування в ході його проведення розумного пристосування для особи, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі та має інвалідність, а також можливості застосування позитивних дій відповідно до Закону України «Про засади запобігання та протидії дискримінації в Україні».
2.1. Рішення про оголошення конкурсу на зайняття вакантної посади державної служби категорій «Б» і «В» приймає керівник апарату Бобровицького районного суду Чернігівської області (далі – суд) або особа, яка виконує його обов’язки.
2.2. Конкурс проводиться поетапно:
1) прийняття рішення про оголошення конкурсу;
2) оприлюднення рішення про оголошення конкурсу;
3) приймання документів від осіб, які бажають взяти участь у конкурсі;
4) попередній розгляд поданих документів на відповідність встановленим законом вимогам;
5) проведення тестування та визначення його результатів;
6) розв’язання ситуаційних завдань та визначення їх результатів (крім категорії «В»);
7) проведення співбесіди та визначення її результатів;
8) проведення підрахунку результатів конкурсу та визначення переможця конкурсу та другого за результатами конкурсу кандидата;
9) оприлюднення результатів конкурсу.
2.3. Особи, які відповідно до частини другої статті 19 Закону України «Про державну службу» не можуть вступити на державну службу, не допускаються до участі у конкурсі.
2.4. Особи, які подали необхідні документи для участі у конкурсі,
є кандидатами на зайняття посади державної служби (далі – кандидати).
2.5. Документи, надіслані поштою або подані особисто в останній день приймання документів після закінчення робочого часу, не розглядаються.
3.1. Оголошення про проведення конкурсу на вакантну посаду державної служби оприлюднюється:
за категоріями «Б» і «В» – на офіційному веб-сайті суду та Нацдержслужби.
З метою широкого поширення інформації про вакансію така інформація може бути додатково оприлюднена на інших веб-сайтах або в засобах масової інформації.
3.2. Керівник апарату суду або особа, яка виконує його обов’язки, надсилає територіальному органу Нацдержслужби за місцем розташування суду наказ про оголошення конкурсу та умови проведення конкурсу за формою згідно з додатком 1 в електронній формі (скановану копію наказу у форматі .pdf та умови проведення конкурсу у форматі .doc або .docx) не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дня підписання відповідного наказу.
4.1. Для проведення конкурсу на зайняття вакантних посад державної служби категорій «Б» і «В» головою Державної судової адміністрації України, за пропозицією керівника апарату суду, утворюється конкурсна комісія у складі голови і членів комісії.
4.2. Конкурсна комісія утворюється у складі не менше п’яти осіб.
До складу конкурсної комісії входять заступник керівника апарату суду, старший секретар суду, головний спеціаліст, а також інші державні службовці суду.
До складу конкурсної комісії можуть залучатися представники громадських об’єднань, що діють відповідно до Закону України «Про громадські об’єднання», в установленому Нацдержслужбою порядку.
До роботи конкурсної комісії можуть залучатися державні службовці, в тому числі з інших державних органів, працівники, науковці та експерти у відповідній сфері.
4.3. Засідання конкурсної комісії є правоможним, якщо на ньому присутні не менш як дві третини її членів.
4.4. Керівник апарату суду або особа, яка виконує його обов’язки, визначає з числа працівників апарату суду особу, яка буде виконувати функції адміністратора під час проведення конкурсного відбору на посади державної служби категорій «Б» і «В».
Адміністратор несе персональну відповідальність за проведення письмових етапів конкурсу та за розголошення інформації, що стала йому відома під час проведення конкурсу.
Адміністратор веде протокол засідання конкурсної комісії, оформляє відомості результатів конкурсу тощо.
5.1. Особа, яка виявила бажання взяти участь у конкурсі, подає (особисто або поштою) конкурсній комісії такі документи:
1) копію паспорта громадянина України;
2) письмову заяву про участь у конкурсі із зазначенням основних мотивів до зайняття посади державної служби (за формою згідно з
додатком 2), до якої додається резюме у довільній формі;
3) письмову заяву, в якій повідомляє, що до неї не застосовуються заборони, визначені частиною третьою або четвертою статті 1 Закону України «Про очищення влади», та надає згоду на проходження перевірки та оприлюднення відомостей стосовно неї відповідно до зазначеного Закону або копію довідки встановленої форми про результати такої перевірки;
4) копію (копії) документа (документів) про освіту;
5) посвідчення атестації щодо вільного володіння державною мовою (з 01.01.2017);
6) заповнену особову картку встановленого зразка;
7) у разі проведення закритого конкурсу — інші документи для підтвердження відповідності умовам конкурсу;
8) декларацію особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, за минулий рік.
5.2. Особа, яка бажає взяти участь у конкурсі, має інвалідність та потребує у зв’язку з цим розумного пристосування, подає заяву за формою згідно з додатком 3, про забезпечення в установленому порядку розумного пристосування.
5.4. Заступник керівника апарату суду або інший працівник апарату суду, визначений керівником апарату суду, веде облік та реєструє всі документи для участі в конкурсі, надіслані особами, які бажають взяти у ньому участь.
5.5. Заступник керівника апарату суду або інший працівник апарату суду, визначений керівником апарату суду, проводить перевірку документів, поданих кандидатами, на відповідність встановленим законом вимогам у триденний строк з дня їх надходження та повідомляє кандидату про результати такої перевірки у той самий строк.
Кандидати, документи яких не відповідають встановленим вимогам, до конкурсу не допускаються, про що їм повідомляє заступник керівника апарату суду або інший працівник апарату суду, визначений керівником апарату суду.
5.6. Строк подання документів для участі в конкурсі не може становити менше 15 та більше 30 календарних днів з дня оприлюднення інформації про проведення конкурсу.
6.1. Для забезпечення максимальної прозорості проведення конкурсу на зайняття посад державної служби категорій «Б» і «В» за рішенням конкурсної комісії може проводитись аудіофіксація.
6.2. Про аудіофіксацію засідань конкурсної комісії за допомогою технічних засобів голова конкурсної комісії оголошує на початку засідання.
6.3. У разі проведення аудіофіксації аудіозаписи засідань є невід’ємною частиною протоколів засідань.
6.4. Кандидати, документи яких пройшли перевірку, передбачену у пункті 5.5 цього Порядку, проходять тестування. Інформацію про кожного кандидата заступник керівника апарату суду або інший працівник апарату суду, визначений керівником апарату суду, надсилає на електронну адресу Нацдержслужби за два дні до початку проходження тестування для створення відповідного запису та надіслання логіну і пароля кожного кандидата на адресу суду.
6.5. Тестування проходить у присутності не менш як двох третин членів конкурсної комісії.
6.6. Тестування проводиться з метою визначення рівня знань законодавства на знання Конституції України, законодавства про державну службу, антикорупційного законодавства та знання законодавства з урахуванням специфіки функціональних повноважень суду.
Одне завдання включає 40 тестових питань, які обираються для кожного учасника тестування автоматично із загального переліку питань, що включає не менш як 100 питань на знання кожного із зазначених видів законодавства.
6.7. Перелік тестових питань затверджується Нацдержслужбою разом з Мін’юстом та оприлюднюється на її офіційному веб-сайті.
6.8. Тестування складається державною мовою.
Перед проходженням тестування кожен кандидат пред’являє паспорт або документ, який посвідчує особу.
6.9. Під час проведення тестування його учасникам забороняється користуватися додатковими електронними приладами (крім випадків, коли використання додаткових електронних приладів становить розумне пристосування), підручниками, навчальними посібниками, іншими матеріалами, а також спілкуватись один з одним. У разі порушення зазначених вимог кандидат відсторонюється від подальшого проходження конкурсу, про що складається відповідний акт, який підписується присутніми членами конкурсної комісії.
6.10. Питання для кожного учасника тестування обираються автоматично з переліку питань. Кожне питання повинно передбачати чотири варіанти відповіді, один з яких є правильним.
6.11. Загальний час для проведення тестування повинен становити не більш як 40 хвилин.
6.12. Після закінчення часу, відведеного на складення тестування, проводиться автоматичне визначення результатів тестування програмним забезпеченням.
6.13. Для визначення результатів тестування використовується така система:
2 бали виставляється кандидатам, які відповіли правильно на 32 питання тестового завдання і більше;
1 бал виставляється кандидатам, які відповіли правильно на 24—31 питання тестового завдання;
0 балів виставляється кандидатам, які відповіли на 23 і менше питань тестового завдання.
6.14. За відсутності умов для проведення автоматизованого тестування (відсутність належної комп’ютерної техніки, відсутність Інтернет-зв’язку та інших умов) тестування проводиться письмово.
Перед проведенням письмового тестування адміністратор з офіційного веб-сайту Нацдержслужби роздруковує тестові питання, обрані комп’ютером методом випадкового вибору, а також ключі правильних відповідей до них.
Роздруковані тестові питання адміністратор пакує в конверти, а ключі правильних відповідей передає членам конкурсної комісії перед перевіркою тестових завдань.
Адміністратор перед початком тестування видає кожному кандидату конверт з бланком за формою згідно з додатком 4 для заповнення кандидатом своїх персональних даних. Після чого кандидат обирає собі конверт з тестовими питаннями, не відкриваючи його.
Кандидат відкриває конверт з тестовими питаннями після оголошення адміністратором початку проведення тестування.
Після закінчення часу, відведеного на складення тестування, кандидат пакує в один конверт бланк з відповідями, а у другий — заповнений бланк з персональними даними та повертає обидва конверти адміністратору.
Адміністратор присвоює однаковий номер для конвертів з відповідями на тестові питання та із заповненим бланком персональних даних кандидата.
Визначення адміністратором номера конвертів здійснюється за відсутності кандидата у приміщенні, в якому проходило тестування.
Після отримання від усіх кандидатів конвертів адміністратор передає конверти з відповідями на тестові питання членам конкурсної комісії для визначення результатів тестування, а конверти з персональними даними кандидатів залишаються у нього.
Члени конкурсної комісії визначають результати письмового тестування згідно з пунктом 6.13 цього Порядку.
У разі обрання кандидатом більш як одного варіанта відповіді тестове питання вважається неправильно вирішеним.
Після визначення результатів тестування члени конкурсної комісії повертають конверти з відповідями адміністратору.
Після отримання усіх конвертів з результатами тестування адміністратор відкриває конверти з відповідями та персональними даними кандидатів, які фіксує у відомості про результати тестування за формою згідно з додатком 5 та оголошує кандидатам.
6.15. Повторне тестування не допускається, крім випадків, коли тестування було перервано або не відбулося з технічних або інших причин, незалежних від членів конкурсної комісії та кандидатів.
У такому разі призначається нова дата тестування та (або) час.
6.16. Кандидати, які за результатами тестування отримали 0 балів, є такими, що не пройшли тестування та не можуть бути допущені до наступного етапу конкурсу.
Кандидати, які набрали від 1 до 2 балів, вважаються такими, що пройшли тестування.
6.17. До наступного етапу конкурсу допускаються кандидати, які надали правильні відповіді на більшу кількість тестових питань.
Про дату і час проведення наступного етапу конкурсу кандидатів інформують додатково.
6.18. Ситуаційні завдання проводяться з метою об’єктивного з’ясування спроможності кандидатів використовувати свої знання, досвід під час виконання посадових обов’язків, а також з метою комплексної перевірки кандидатів на відповідність професійній компетентності, оцінки комунікаційних якостей, володіння комп’ютером, знань іноземної мови та вміння приймати рішення (за наявності таких вимог до посади).
6.19. Ситуаційні завдання для категорії “Б” розробляє та затверджує суд з урахуванням специфіки та вимог до професійної компетентності кандидата, визначених в умовах проведення конкурсу.
6.20. Ситуаційні завдання розв’язуються письмово.
Кожен кандидат розв’язує від одного до трьох ситуаційних завдань залежно від категорії посади та вимог, які необхідно оцінити.
Кількість ситуаційних завдань для кандидатів визначається конкурсною комісією.
Усі кандидати, які претендують на одну посаду, розв’язують однакові ситуаційні завдання.
Адміністратор перед оголошенням ситуаційного завдання надає кандидатам два конверти. Один конверт з бланком для заповнення кандидатом персональних даних, а інший – з бланком для розв’язання ситуаційного завдання.
Адміністратор оголошує ситуаційне завдання, яке розв’язують кандидати.
На розв’язання одного ситуаційного завдання кандидатові надається не більше однієї години.
Після розв’язання ситуаційного завдання або після закінчення часу, відведеного на його розв’язання, кандидати пакують бланки відповідей та бланки персональних даних у конверти та надають адміністратору.
Адміністратор присвоює однаковий номер для конвертів з відповідями та із заповненим бланком персональних даних кандидата.
Після отримання від усіх кандидатів конвертів адміністратор передає членам конкурсної комісії тільки конверти з розв’язанням ситуаційного завдання для визначення результатів, а конверти з персональними даними залишає у себе.
Неправильно заповнені дані можуть бути закреслені (виправлені) лише кандидатом з проставленням ним підпису.
Конкурсна комісія визначає результати розв’язання ситуаційного завдання згідно з вимогами до професійної компетентності кандидата, на виявлення яких спрямоване дане завдання.
6.21. Для оцінювання результатів розв’язання ситуаційного завдання використовується така система:
2 бали виставляється кандидатам, які виявили глибокі знання та успішно розв’язали ситуаційне завдання;
1 бал виставляється кандидатам, які розв’язали ситуаційне завдання в обсязі, достатньому для подальшої роботи;
0 балів виставляється кандидатам, які не розв’язали ситуаційне завдання в установлений строк.
6.22. Визначення результатів розв’язання ситуаційних завдань здійснюється кожним членом конкурсної комісії або конкурсної комісії індивідуально та вноситься до відомості про результати ситуаційних завдань за формою згідно з додатком 6.
Остаточною оцінкою у балах за розв’язання ситуаційного завдання є середнє арифметичне значення індивідуальних оцінок членів Комісії або конкурсної комісії.
6.23. Після оцінювання члени конкурсної комісії надають відомості про результати розв’язання ситуаційних завдань кандидатів адміністратору, який відкриває конверти з персональними даними кандидата, фіксує їх у зведеній відомості середніх оцінок за формою згідно з додатком 8 та оголошує кандидатам.
6.24. Кандидати, які отримали середній бал 0,5 або нижче за однією з вимог, не можуть бути допущені до наступного етапу конкурсу.
6.25. Співбесіда проводиться з метою оцінки відповідності досвіду, досягнень, компетенції, особистих якостей вимогам до професійної компетентності кандидата та до відповідних посадових обов’язків.
6.26. Перелік вимог, відповідно до яких повинно бути проведено співбесіду, визначається конкурсною комісією згідно з умовами проведення конкурсу.
Співбесіду проводить конкурсна комісія.
У разі потреби можуть бути присутні залучені експерти.
Під час співбесіди оцінюються вимоги, які не були оцінені на попередніх етапах конкурсу.
6.27. Для оцінювання кожної окремої вимоги до професійної компетентності на співбесіді використовується така система:
2 бали виставляється кандидатам, які відповідають вимозі;
1 бал виставляється кандидатам, які не повною мірою відповідають вимозі;
0 балів виставляється кандидатам, які не відповідають вимозі.
Визначення результатів співбесіди здійснюється кожним членом комісії індивідуально та фіксується у відомості про результати співбесіди за формою згідно з додатком 7.
6.28. Визначення остаточних результатів конкурсу здійснюється у балах як середнє арифметичне значення індивідуальних оцінок.
6.29. Результати тестування, розв’язання ситуаційних завдань та проведеної з кандидатом співбесіди зберігаються у службі управління персоналом суду – заступника керівника апарату суду.
6.30. Всі етапи конкурсу повинні проводитися у приміщенні, доступному також для кандидатів з числа маломобільних груп населення.
6.31. Заступник керівника апарату суду або інший працівник апарату суду, визначений керівником апарату суду, надсилає кожному кандидату, який не пройшов етап конкурсу, письмове повідомлення.
7.1. Підсумковий рейтинг кандидатів визначається шляхом додавання середніх оцінок, проставлених членами конкурсної комісії у зведеній відомості середніх оцінок за кожну окрему вимогу до професійної компетентності, та тестування на знання законодавства.
Сума таких оцінок є підсумковим рейтингом кандидата, що заповнюється за формою згідно з додатком 9, за допомогою якого визначається переможець конкурсу.
7.2. Якщо два і більше кандидатів мають однаковий загальний рейтинг, за рішенням голови конкурсної комісії переможець конкурсу визначається шляхом відкритого голосування їх членів або проводиться повторна співбесіда.
7.3. Кандидат може ознайомитись із своїми результатами оцінювання за письмовим зверненням до конкурсної комісії.
8.1. Керівник апарату суду або особа, яка виконує його обов’язки, забезпечує передачу територіальному органу за місцем розташування суду інформації про переможця конкурсу та другого за результатами конкурсу кандидата в електронній формі на відповідну електронну адресу не пізніше ніж протягом наступного робочого дня з дати підписання протоколу засідання конкурсної комісії.
8.2. Інформація про переможця конкурсу та другого за результатами конкурсу кандидата на зайняття вакантної посади повинна містити прізвище, ім’я та по батькові кандидата, назву посади та загальну кількість балів, набраних кандидатами.
8.3. Заступник керівника апарату суду веде реєстр других за результатами конкурсу кандидатів на зайняття вакантних посад.
8.4. Другий за результатами конкурсу кандидат має право на призначення на таку посаду протягом одного року з дня проведення конкурсу, якщо така посада стане вакантною, а також у разі, коли переможець конкурсу відмовився від зайняття посади, складення Присяги державного службовця, виявлено обставини обмежень щодо призначення на посаду, визначених статтею 32 Закону України «Про державну службу», або йому відмовлено у призначенні на посаду за результатами спеціальної перевірки.
Заступник керівника апарату суду або інший працівник апарату суду, визначений керівником апарату суду, повідомляє другому за результатами конкурсу кандидату про те, що відповідна посада стала вакантною, протягом п’яти календарних днів з дня відкриття відповідної вакансії.
8.5. Результати конкурсу оприлюднюються не пізніше ніж протягом
45 календарних днів з дня оприлюднення оголошення про проведення такого конкурсу.
8.6. Повторний конкурс проводиться відповідно до статті 30 Закону України «Про державну службу» та за процедурою, визначеною цим Порядком.
8.7. Витяг з протоколу засідання Комісії є складовою особової справи державного службовця, якого призначено на посаду державної служби за результатами конкурсу.
8.8. Оскарження рішення конкурсної комісії проводиться відповідно до статті 28 Закону України «Про державну службу».
8.9. Рішення Комісії стосовно переможця конкурсу та другого за результатами конкурсу кандидата на посади державної служби скасовується у разі:
1) встановлення факту порушення умов конкурсу під час його проведення, яке могло вплинути на його результати;
2) коли за результатами конкурсу не визначено кандидата на зайняття вакантної посади;
3) коли за результатами спеціальної перевірки виявлено обмеження щодо вступу на державну службу переможця конкурсу та відсутності другого за результатами конкурсу кандидата на зайняття вакантної посади державної служби;
4) незгоди переможця конкурсу з рішенням про встановлення випробування під час призначення на посаду державної служби вперше;
5) відмови особи, призначеної на посаду державної служби вперше, від складення Присяги державного службовця, якщо Комісією не визначено другого за результатами конкурсу кандидата на зайняття вакантної посади державної служби.
Голова конкурсної комісії
Бобровицького районного суду
Чернігівської області В.В.Гайдук