flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Комунікаційна стратегія Бобровицького районного суду Чернігівської області 2018-2019

23 жовтня 2019, 10:53

Комунікаційна стратегія Бобровицького районного суду

Чернігівської області 2018-2019

 

Зміст

  1. Вступ.
  2. Аналіз стану комунікаційної діяльності суду.
  3. Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблем, які потребують вирішення.
  4. Стан зв’язків з громадськістю суду.
  5. Мета і основні цілі комунікаційної стратегії.
  6. Цільові аудиторії суду.
  7. Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями.  
  8. План комунікаційних заходів суду на 2018-2019 роки (внутрішня і зовнішня комунікація).
  9. Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності.                                         

Вступ

Стратегія комунікаційної діяльності Бобровицького районного суду Чернігівської області є основним документом для здійснення зовнішньої та внутрішньої  комунікації на регіональному рівні, включає в себе сукупність комунікативних засобів, методів, прийомів і технік покликаних надати об’єктивну інформацію про діяльність суду і суддів, налагодити постійний зацікавлений діалог з суспільством в інтересах забезпечення незалежності судової влади, гарантування законності та правопорядку, здійснення об’єктивного і неупередженого правосуддя.

Стратегія розроблена на основі Концепції комунікації судової влади України. Зміст і структура комунікаційної стратегії визначається цілями правосуддя та завданнями суду і ґрунтується на нормах Конституції України, Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про доступ до публічної інформації», Кодексі суддівської етики, Мадридських принципах щодо зв’язку між засобами масової інформації та суддівською незалежністю, інших національних і міжнародних актах, що регулюють діяльність в цій сфері.

 

Аналіз стану комунікаційної діяльності суду

        На сьогоднішній день суд забезпечений повним автоматизованим циклом ведення діловодства та проходження судових справ, в якому використовується передовий світовий досвід судового адміністрування, кадрової політики та організації роботи. Бобровицький районний суд Чернігівської області має певний досвід здійснення внутрішньої і зовнішньої комунікаційної діяльності. Це стало можливим завдяки впровадження інформаційних технологій ведення внутрішнього документообігу, управління апаратом суду та донесенням інформації про діяльність суду до широкого кола громадськості.

Метою діяльності управління інформаційного забезпечення є інформування суспільства про діяльність Бобровицького районного суду Чернігівської області шляхом оприлюднення інформації на офіційному веб-сайті суду, у засобах масової інформації та інші канали зв’язку.

 

          Прес-служба суду виконує функції забезпечення зв’язків із громадянами та ЗМІ, що поступово набувають системного характеру. Щоденно здійснюється моніторинг висвітлення діяльності суду в ЗМІ. На офіційному веб-сайті оприлюднюється інформація про заходи, які проводить суд, а також ті, в яких беруть участь судді та працівники апарату суду.

У приміщенні суду працюють інформаційні стенди на яких подається інформація для відвідувачів суду. Відвідувачі суду мають можливість ознайомитися зі списками справ призначених до розгляду, зразками документів, ставками судового збору, платіжними реквізитами, графіком особистого прийому громадян керівництвом суду, а також отримати необхідні  копії рішень та ухвал суду.

         Бобровицький районний суд Чернігівської області демонструє відкритість своєї роботи, веде системну комунікаційну діяльність  у двох напрямках:

         Внутрішній – робота з суддями та працівниками апарату суду щодо вдосконалення їх професійних і комунікативних навиків, облаштування приміщення суду з метою забезпечення його інформаційної насиченості, підвищення комфортності для відвідувачів і роботи працівників суду.

         Зовнішній – інформування про роботу суду, просвітницька діяльність, налагодження постійного зацікавленого діалогу з громадськістю та ЗМІ, залучення студентів та молодих фахівців до проходження практики та стажування у суді.

Наявність ресурсів для здійснення комунікацій і проблем, які потребують вирішення.

          Будівля суду потребує капітального ремонту.  Поганий стан  таких приміщень як: канцелярія суду, кабінетів суддів, коридорів та туалетів – ускладнюють роботу суддів і не сприяють позитивному сприйнятті суду його відвідувачами.

         У Бобровицькому районному суді Чернігівської області не в повній мірі налагоджена співпраця з засобами масової інформації Чернігівської області, в штаті суду не введена посада прес-секретаря, а виконання обов’язків прес-секретаря покладено на заступника керівника апарату суду, що, в свою чергу, не забезпечує належним чином їх виконання, у зв’язку з браком часу. Спілкування зі ЗМІ здійснюється через прес-релізи, повідомлення для преси, підготовку інтерв’ю керівництва і представників суду, організацію круглих столів, семінарів, прес-конференцій. Прес-конференції, зустрічі з представниками ЗМІ, які проводяться у робочих кабінетах, або випадкових приміщеннях, не сприяють формуванню позитивного іміджу суду, його впізнаваності, створюють проблеми у спілкуванні з журналістами. Не сприяє налагодженню постійного зацікавленого діалогу суду з громадськістю низький рівень загальної правової культури населення регіону.

 

Стан зв’язків з громадськістю суду.

          Бобровицький районний суд Чернігівської області має епізодичну співпрацю з місцевими та регіональними представниками центральних ЗМІ, забезпечення якої входить у повноваження голови суду, судді-спікера та прес-секретаря.  Епізодично висвітлюються питання організації роботи суду, правової просвіти, діяльності суддів, розгляду справ, які викликають суспільний резонанс.

      

         Суд постійно оновлює матеріали на своїй інтернет-сторінці веб-порталу «Судова влада України».

         Окрім того, суд веде інформаційно-просвітницьку роботу з громадськістю через організацію зустрічей з молоддю – студентством, школярами.

 

Мета і основні цілі комунікаційної стратегії

           Мета комунікаційної стратегії Бобровицького районного суду Чернігівської області –  формування довіри громадян до системи судочинства в Україні через довіру до роботи суду, як ланки системи і, загалом, підвищення авторитету судової влади в суспільстві.

 

      Основні цілі комунікаційної стратегії

  • забезпечення прозорості діяльності судової влади, підвищення рівня її авторитету і довіри громадян до правосуддя загалом;
  • переконання широкої громадськості щодо важливості підтримки діяльності суддів у здійсненні об’єктивного, безстороннього, неупередженого, незалежного та справедливого правосуддя;
  • підтримка стосунків між членами суддівського корпусу, сприяння в обміні інформацією між ними та організації спільної комунікаційної діяльності за межами судової влади;
  • підвищення авторитету судді та працівника апарату суду у суспільстві;

- покращення відносин зі ЗМІ, громадськими організаціями, органами державної влади і місцевого самоврядування  в інтересах  побудови правової держави;

- підвищення рівня правової освіти населення, інформування громадян про шляхи забезпечення їх конституційних прав та необхідність дотримання ними конституційних обов’язків;

- підвищення престижу роботи в суді, профорієнтація молоді.

 

Цільові аудиторії суду

           Відповідно до цілей та актуальних проблем суду, цільовими аудиторіями є:

           Внутрішні:

         -  професійні судді

         судді у відставці

            -  працівники суду

  Зовнішні:

  - громадяни, які часто звертаються до суду.

  - відвідувачі суду;

  - професійні організації, інтереси яких вирішуються у судовому порядку;

  - члени кредитних спілок та спілок ошуканих вкладників;

  - правозахисні організації;

  - посадові особи виконавчої влади;

  - посадові особи місцевих органів влади;

  - науково-експертне середовище;

  - студенти юридичних факультетів, школярі;

  - працівники ЗМІ;

  - громадянське суспільство.

 

Форми і засоби комунікації з цільовими аудиторіями

        Аналізуючи вибір каналів зв'язку із цільовою  аудиторією необхідно обов'язково враховувати специфіку кожної окремої групи.

 Найбільш численною та різноманітною є група громадян, отже, для неї краще обрати канали, які є більш масовими та доступними.

 

Канали зв'язків із громадськістю:

1) проведення опитування громадської думки;

2) надання інформації через веб-сайт суду;

3) розміщення інформації на інформаційних стендах у приміщенні суду;

4) надання інформації запитувачам;

5) проведення «Днів відкритих дверей»;

6) висвітлення інформації у ЗМІ.

 

          Каналами комунікації зі ЗМІ може бути:

1) надання інформації через веб-сайт суду;

2) організація інтерв'ю з повноваженими особами суду.

 

Каналами комунікації із представниками суб'єктів владних повноважень можуть бути:

      1)  надання інформації через веб-сайт суду;

      2)  обмін інформацією шляхом офіційного листування.

 

                               Канали зв'язків зі студентами:

       1)  надання інформації через веб-сайт суду;

       2)  проведення «Днів відкритих дверей»

          3)  сприяння організації проходження практики студентами юридичних    

            закладів.           

з/п

Назва(вид) заходу

Комунікаційна ціль заходу

Дата проведення

Посилання на офіційний веб-сайт суду де розміщення інформація про проведений захід

Кількість публікацій у ЗМІ з посиланням

Цільова аудиторія,

на яку направлений захід

Відповідальні особи (посада), які брали участь у заході від суду

1.

Оновлення інформації всіх розділів веб – сторінки суду на офіційному веб-порталі судової влади України

Висвітлення окремих питань судочинства, швидке, оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду

Постійно

https://bb.cn.court.

gov.ua

 

Громадяни, відвідувачі суду

Головний спеціаліст, керівник апарату, заступник керівника апарату суду

2.

Оновлення інформаційних стендів у приміщенні суду

Оперативне отримання довідкової інформації про діяльність суду

Постійно

 

 

Громадяни, відвідувачі суду

Заступник керівника апарату суду

3.

Проходження студентами вищих навчальних закладів України практики у суді

Популяризація роботи в суді, підвищення рівня професії юриста

Відповідно до графіку навчання

 

 

Студенти юридичних спеціальностей

 

Судді, керівник апарату суду

4.

Моніторинг матеріалів у ЗМІ, які стосуються діяльності суду, за необхідності-організація оперативного реагування на них

Оперативне реагування покращує сприймання громадянами роботи суду, підвищує довіру до роботи суду

Постійно

 

 

Цільові аудиторії

Заступник керівника апарату суду

План комунікаційних заходів Бобровицького районного суду Чернігівської області на 2018 -2019 роки

                       Очікування та критерії оцінки комунікаційної діяльності

-  розуміння громадянами результатів роботи суду, позитивне сприйняття судових рішень і ухвал;

- підвищення довіри до суду і системи судочинства;

- зміни (на позитивні) в оцінках роботи суду.

                     Моніторинг  результатів комунікаційної діяльності :

- визначення співвідношення між кількістю інформації, що виходить з суду і повідомленнями, які потрапили у ЗМІ та стали предметом громадської уваги;

- оцінка інформації, що з’явилася в ЗМІ щодо діяльності суду (співвідношення позитивної і негативної інформації);

- організація і проведення опитувань громадської думки щодо якості наданих  послуг;

- наявність зворотного зв’язку з цільовими групами та громадськістю загалом.

Для ефективної комунікації з громадськістю та ЗМІ в Бобровицькому районному суді Чернігівської області рішенням зборів суддів  обрано суддю - спікера  Булигу Наталію Олександрівну. Також обов’ׄязки прес-секретаря суду на сьогодні покладені  на заступника керівника суду Гайдук Валентину Віталіївну.